Brand management v PR v cestovním ruchu (online)
Definovat public relations a marketingovou komunikaci, její hlavní nástroje. Seznámit studenty s efektivními způsoby využívání tradičních i moderních nástrojů marketingového komunikačního mixu v odvětví cestovního ruchu a s faktory, které ovlivňují tvorbu vhodného komunikačního mixu podniků působících v cestovním ruchu jak na domácím trhu, tak zahraničním. Najít rozdíly ve formách použití ATL a BTL komunikace, zvážit výhody a nevýhody printových medií, tradičních audiovizuálních médií a sociálních sítí.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Simona Myslikovjanová, Ph.D., MBA, MBE
Anotace
Úvodní část modulu představuje tradiční a moderní nástroje marketingového komunikačního mixu, a to vztahů s veřejností (public relations), reklamy (advertising), podpory prodeje (sales promotion), osobního prodeje (personal selling) a přímého marketingu (direct marketing), dále analyzuje výhody a nevýhody využívání jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu ve vztahu k faktorům, které ovlivňují tvorbu vhodného komunikačního mixu (typ produktu, zákazník, postavení firmy na trhu a makro- a mikro-prostředí), a to na příkladech z praxe cestovního ruchu. Větší pozornost věnuje moderním formám marketingového komunikačního mixu a Internetovému a mobilnímu marketingu.
Sylabus
1. Nástroje marketingového komunikačního mixu
- reklama
- podpora prodeje
- PR
- osobní prodej
- přímý marketing
2. Faktory ovlivňující tvorbu komunikačního mixu
- typ produktu
- zákazníci
- postavení firmy na trhu
3. Mediální trh
- vliv na spotřebitelské segmenty
- analýza spotřebního chování v CR
- postavení médií
Literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategický marketing, kapitola 11 – Komunikační politika a strategie, Grada Publishing, ISBN 978-80-247-2690-8
- JAKUBÍKOVÁ, D.: Marketing v cestovním ruchu, kapitola 13 – Marketingová komunikace, Grada Publishing, ISBN 978-80-247-3247-3
- PAŽOUT, R., Fomenko P: Práce s médii v cestovním ruchu, RDM, Brno, elektronické médium
- FORET, M., Marketingová komunikace, Computer Press, Praha, ISBN 80-251-1041-9
- GOELDNER, Ch. a kol.: Cestovní ruch – Principy, příklady, trendy. Bizbooks
- HAMARNEH, I.: Mezinárodní cestovní ruch, Univerzita J.A. Komenského Praha
- INDROVÁ, J.: Cestovní ruch, VŠE Praha
- LOCHMANNOVÁ, A.: Cestovní ruch. Computer Media
- MMR: Koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice na období 2014 – 2020. Dostupné na http://www.mmr.cz/cs/Podpora-regionu-a-cestovni-ruch/Cestovni-ruch/Koncepce-Strategie/Koncepce-statni-politiky-cestovniho-ruchu-v-CR-(1)
- SRNSKÁ K., Vliv reklamy cestovních kanceláří na rozhodování zákazníků při výběru nabízených produktů (diplomová práce pod vedením lektorky modulu, viz příloha sylabu), Vysoká škola ekonomická v Praze, Praha