Logistika nákupu a řízení zásob (online)
Cílem modulu je seznámit se se strategickými a operativními činnostmi firemního nákupu a metodami řízení stavu zásob, analýzou portfolia nákupních položek a způsoby hodnocení dodavatelů.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Znalost úspěšných činností firemního nákupu dává předpoklad ekonomicky výhodného zajištění vstupů do podnikových procesů. Orientace ve strategických a operativních činnostech umožňuje optimálně řídit nákupní procesy firmy, stejně tak jako znalost metod analýzy položek umožňuje správné zatřídění položky do odpovídající skupiny z hlediska její důležitosti, četnosti potřeby a dodavatelských specifik. Dobrá znalost metod řízení stavu zásob zas umožňuje snižovat kapitálovou vázanost prostředků.
Sylabus
1. Úvod do logistiky nákupu
- podnikový nákup
- vliv umístění bodu rozpojení
2. Činnost nákupu
- strategická
- operativní
3. Průběh nákupu
- analýza nákupních položek
- strategické aspekty řízení stavu zásob
- poptávka a aspekty prognózy
4. Dodání a skladování
- integrace dodavatelských řetězců
- dodací lhůta a její vlivy
- aspekty skladování
Literatura
- JUROVÁ, M. Výrobní a logistické procesy v podnikání, GRADA
- LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení, Computer Press, Brno
- TOMEK, G., VÁVROVÁ V. Řízení výroby a nákupu, Grada Publishing, Praha