Marketing destinací a eventů
Základním cílem tohoto modulu je představit postupy, vedoucí k rozvoji turistické nabídky v destinaci a její marketing. V rámci modulu se seznámíme se základními prvky a spoluprací při vytváření eventů, jejich zaměřením a spoluprací privátního a veřejného sektoru při jejich realizaci. Cílem modulu je probrat možnosti řešení podobných situací, legislativní rámce spolupráce mezi privátním a veřejným sektorem, způsoby vytváření technických podmínek a sledování nových trendů.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Pojmenování hlavních problémů při budování image a brandu destinace, výzkumy a analýzy, jakožto základní prvek pro zjištění pozice destinace na trhu pro strategii vytváření turistické nabídky a její marketing. Samostatnou kapitolou je marketing destinace. Problematika spolupráce soukromého a veřejného sektoru, jak v řízení destinace, tak ve vytváření a financování společných projektů, eventů, a v koordinaci marketingových aktivit je rozsáhlým tématem, které se řeší dlouhodobě a na nejrůznějších úrovních státní správy či samosprávy.
Sylabus
1. úvod
- cestovní ruch, jeho subjektivní vnímání a vliv na marketing
2. značka, brand, image
- význam značky (brandu) a image
3. výzkumy a analýzy – pozice na trhu
- výzkumy a analýzy, PEST a SWOT analýza
4. marketing destinace
- podstata marketingu destinace a příklady
5. spolupráce veřejného a soukromého sektoru
- specifika spolupráce
6. eventy
- podstata eventů
7. shrnutí
- souhrn modulu
Literatura
- TITTELBACHOVÁ: Turismus a veřejná zpráva, Grada Publishing, a.s.
- PALATKOVÁ: Marketingový management destinací, Grada Publishing a.s.
- PALATKOVÁ: Mezinárodní cestovní ruch, Grada Publishing, a.s.
- Zákon č. 137/2006, Sb. o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
- KOTÍKOVÁ: Nové trendy v pořádání akcí a událostí v cestovním ruchu, Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
- czechtourism.cz
- mmr.cz
- prague.eu
- Zákon č.128/2000Sb. o obcích , ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č.565/1990 Sb.o místních poplatcích ,ve znění pozdějších předpisů
- FORET: Jak rozvíjet místní cestovní ruch, Grada Publishing, a.s.
- KOLER: Marketing Management, Grada Publishing, a.s.
- RYGLOVÁ, BURIAN, VAJČNEROVÁ: Cestovní ruch – podnikatelské principy a příležitosti v praxi, Grada Publishing