Marketingová komunikace a Public Relations (online)

Cílem modulu je seznámit posluchače s jednotlivými formami marketingových komunikací, jejich podstatou, zásadami a vhodností uplatněné v praxi. Z hlediska jednotlivých forem marketingových komunikací je kladen důraz na Public Relations.

Garant a lektor studijního modulu


Mgr. Pavel Hacker

Anotace


Marketingovou komunikací rozumíme všechny komunikační aktivity, jejichž prostřednictvím se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje a chování zákazníka týkající se produktů nebo služeb, které firma na trhu nabízí. Organizace si také uvědomují, že jsou pro ně důležití nejenom zákazníci, ale i další skupiny lidí a organizací. Významná je komunikace s akcionáři, s finančním světem, se zaměstnanci a jejich rodinami, médii i vládními organizacemi.

Sylabus


1. Nástroje korporátní komunikace

  • vnitřní komunikace
  • styl společnosti
  • korporátní propagace

2. Komunikační mix

  • reklama
  • osobní prodej
  • podpora prodeje
  • sponzoring
  • přímá marketingová komunikace

3. Cílové skupiny PR

  • lidé uvnitř firmy
  • vnější societa
  • mediální sféra
  • lidé z branže

Literatura


  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
  • BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6, kap. 5 a kap. 6
  • HORÁKOVÁ, I, STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace, Praha, Management Press
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.:Marketingová komunikace, Grada, Praha, ISBN: 80-247-0254-1
  • TELLIS, J. G. : Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing (edice profesionál), ISBN 80-7169-977-7