Marketingová komunikace a Public Relations (online)
Cílem modulu je seznámit posluchače s jednotlivými formami marketingových komunikací, jejich podstatou, zásadami a vhodností uplatněné v praxi. Z hlediska jednotlivých forem marketingových komunikací je kladen důraz na Public Relations.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Marketingovou komunikací rozumíme všechny komunikační aktivity, jejichž prostřednictvím se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje a chování zákazníka týkající se produktů nebo služeb, které firma na trhu nabízí. Organizace si také uvědomují, že jsou pro ně důležití nejenom zákazníci, ale i další skupiny lidí a organizací. Významná je komunikace s akcionáři, s finančním světem, se zaměstnanci a jejich rodinami, médii i vládními organizacemi.
Sylabus
1. Nástroje korporátní komunikace
- vnitřní komunikace
- styl společnosti
- korporátní propagace
2. Komunikační mix
- reklama
- osobní prodej
- podpora prodeje
- sponzoring
- přímá marketingová komunikace
3. Cílové skupiny PR
- lidé uvnitř firmy
- vnější societa
- mediální sféra
- lidé z branže
Literatura
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
- BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6, kap. 5 a kap. 6
- HORÁKOVÁ, I, STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace, Praha, Management Press
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.:Marketingová komunikace, Grada, Praha, ISBN: 80-247-0254-1
- TELLIS, J. G. : Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing (edice profesionál), ISBN 80-7169-977-7