Moderní trendy komunikace a marketingová podpora
Tento modul si klade za cíl seznámit posluchače se základními principy strategického marketingového myšlení, komunikačním mixem a využití marketingových nástrojů v praxi.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Tento modul poukazuje na pojmy využívané v moderní komunikaci a na moderní trendy v marketingové podpoře. V rámci modulu student získá základní znalosti v oblasti marketingu a také o jeho postavení ve firemní hierarchii. Získá přehled o základních strategických přístupech a bude informován o marketingových strategiích jako výsledku různých faktorů. V závěru modulu budou studenti poučení o marketingovém mixu a učivo bude podrobněji zaměřeno na online marketing.
Sylabus
1. Marketing
- co je marketing
- postavení marketingu ve firemní hierarchii
- marketing jako strategický způsob myšlení
2. Základní strategické přístupy
- marketingová strategie – Ansoff
- marketingová strategie – Kotler
- marketingová strategie – Porter
3. Marketingová strategie jako výsledek různých faktorů
- co jsme zač
- stav venkovního prostředí
- stanovené cíle a záměry
- druh a stav zákazníka
- nástroje, které máme k dispozici
4. Marketingový mix
- složky marketingového mixu
- marketingový mix z pohledu zákazníka
5. Marketingová komunikace
- komunikační model
- nástroje marketingové komunikace, komunikační mix
6. Online marketing
- trendy současných webů
- získání návštěvnosti webu – SEO a SEM
- hlavní typy sociálních sítí
- marketingové postupy v sociálních sítích
Literatura
- KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5
- KOTLER, P.; KOTLER, M. 8 strategií růstu. Praha: Albatros. ISBN: 978-80265-0076-6
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4670-8
- KLAPETEK, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-2652-6