Nástroje pro komunikaci s novináři a jak je používat
Cílem modulu Nástroje pro komunikaci s novináři je seznámení se s dostupnými metodami, jak je možné novinářům předávat informace. Studenti se zároveň naučí rozpoznávat vhodnost a nevhodnost jednotlivých nástrojů při konkrétních PR kampaních.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Vztah mezi firmou, společností či organizací a novináři se označuje pojmem Media Relations. Cílem tohoto vztahu je pozitivní, korektní a vhodně načasovaná publicita, která v konečném důsledku ovlivňuje postoje, emoce, reakce či způsoby myšlení publika. K tradičním nástrojům pro komunikaci s novináři patří např. tisková zpráva, tisková konference, neformální setkání s novináři, exkurze či press tripy. V poslední době však roste síla internetové prezentace a sociálních sítí, které se stávají trendem s vysokým potenciálem pro public relations v budoucnosti.
Sylabus
1. nástroje pro komunikaci s novináři
- tiskové nástroje
- online nástroje
- materiály pro novináře
- setkávání s novináři
- mediální partnerství
2. použití nástrojů pro komunikaci
- přizpůsobení cílové skupiny
- databáze médií
- znalost prostředí
- mediální témata
Literatura
- FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění, Praha: Grada
- BAJČAN, R. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii, Praha: Management Press
- HEJLOVÁ, D. Public relations. Grada, Praha
- SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně, Praha: Grada
- CAYWOOD, C. L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností, Brno: Computer Press
- KOPECKÝ, L. Public relations. Grada, Praha
- KUNCZIK, M. Základy masové komunikace, Karolinum, Praha
- MCLUHAN, M.Jak rozumět médiím, Praha, Odeon
- DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha
- MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha
- REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace, Portál, Praha
- BERGER, L. P., Luckmann, T. Sociální konstrukce reality, CDK, Brno