Psychologie zákazníka (online)

Cílem modulu je seznámit studenty se základními poznatky jednotlivých psychologických disciplín s důrazem na problematiku psychologie spotřebitele a spotřebního chování. Výuka je koncipována jako základ studia psychologie optikou spotřebního chování se zřetelem k problematice proměn společenského dění v době rychlých ekonomických změn. Předmět současně tvoří přirozená východiska pro řadu dalších disciplín ve výuce, zaměřených na problematiku spotřebního chování, jako sociologie, marketing.

Garant a lektor studijního modulu


Mgr. Jiří Kocich, MBA

Anotace


Definice nákupního chován. Termín nákupní chování je definován jako chování, kterým se spotřebitelé projevují při hledání, nakupování, užívání, hodnocení a nakládání s výrobky a službami, odnichž očekávají uspokojení svých potřeb. Nákupní chování se zaměřuje narozhodování jednotlivců při vynakládání vlastních zdrojů (čas, peníze, úsilí) na položky související se spotřebou. V tom je zahrnuto co, proč, kdy, kde a jak často položky nakupují, jak často je používají, jak je hodnotí po nákupu a dopad těchto hodnocení na budoucí nákupy.

Sylabus


1. Psychologie

2. Spotřební chování

3. Osobnost jako spotřebitel a zákazník

4. Proces nakupování

5. Spotřebitel a svět – svět spotřebitele

6. Spotřebitel a produkt/služba

7. Spotřebitel a značka

8. Spotřebitel a cena

9. Typy spotřebitelů

Literatura


Povinná literatura:

  • KOTLER, P.: Marketing management. 14. rozš. vyd., Grada Publishing, Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
  • VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Grada Publishing, Praha, 2004. ISBN 80-247-0393-9
  • FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno, 2006. ISBN 80- 251-1041-9

Doporučená literatura:

  • FORET, M.: Jak komunikovat se zákazníkem. 1. vyd. Computer Press, Praha, 2000. ISBN 80-7226-292-9
  • FORET, M.: Marketing. 1. vyd. MasarykovauniverzitavBrně,Brno, 2004. ISBN 80-210-3500-5
  • FORET, M: Marketingovákomunikace.2.vyd.Masarykova univerzita, Brno, 1997. ISBN 80-210-1681-7
  • FORET, M: Marketingovýprůzkum: poznávámesvojezákazníky. 1.vyd. Computer Press, Brno, 2008. ISBN 978-80-251-2183-2
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, 1.vyd.GradaPublishing,Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3
  • KOTLER, P.: Marketing od A do Z: Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. 1. vyd. Management Press, Praha, 2003. ISBN 80-7261-082-1
  • KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Management Press, Praha, 2000. ISBN 80-7261-010-4
  • KOTLER, P.: Moderní marketing: 4. evropskévydání. 1.vyd. GradaPublishing, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
  • SMITH, P.: Moderní marketing. 1. vyd. Computer Press, Praha, 2000. ISBN 80-7226-252-1
  • TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Professional Publishing, Praha, 2008. ISBN 978-80-86946-80-1