BBA Strategický management (online)
Cílem tohoto modulu je seznámit se s úlohou a náplní strategie podniku a na ní navazujících dílčích strategií pro jednotlivé oblasti jako integrální součástí celkové strategie, resp. plánování podniku.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. et Ing. Soňa Španielová, Ph.D., MBA
Anotace
Formulovat dlouhodobou strategii podniku znamená najít odpovědi na základní otázky úspěšného fungování společnosti na trhu. Stanovení správných cílů podniku a vhodných strategií, tedy cest, jakými budou cíle dosaženy, je nutné na základě důkladné strategické analýzy podniku, přičemž je využíváno závěrů SWOT analýzy. Klíčem k úspěšnému růstu podniku je právě volba optimální strategie.
Sylabus
1. metody analýzy strategie společností
- analýza vnějšího prostředí
- analýza vnitřního prostředí
- finanční analýza
- SWOT analýza
- analýza stakeholders
2. základní strategické cíle
- SMART cíl
- strategické operace
- hierarchie
- typy strategií
Literatura
- KEŘKOVSKÝ, M., Vykypěl, O. Strategické řízení Teorie pro praxi. C. H. BECK, Praha, 2007, ISBN: 80-7179-453-8
- DEDOUCHOVÁ, M., Strategie podniku,C. H. Beck, Praha, 2002,ISBN 80-7179-603-4
- DRDLA, M., Rais, K., Reegineering – Řízení změn ve firmě, Computer Press, Praha, 2001, ISBN: 80-7226-411- 7.
- KEŘKOVSKÝ, M., Moderní přístupy k řízení výroby, C. H. Beck, Praha, 2001,
ISBN 80-247-0016-6. - KOTLER, P., Marketing podle Kotlera – jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Management Press, Praha, 2004, ISBN 80-7261-010-4.
- PORTER, M. P., Konkurenční strategie, Victoria Publishing Praha, 1994,
ISBN 80-85605-11-2.