Marketingový výzkum
Cílem kurzu je seznámit posluchače s metodami, postupy a zásadami marketingového výzkumu trhu jako nástroje marketingu. Jednotlivé metody jsou aplikovány na konkrétní typy výzkumů.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Milan Postler, Ph.D.
Anotace
Výchozím zaměřením kurzu je seznámit posluchače se zásadami výzkumu trhu a možnostmi jeho uplatnění jako nástroje marketingu. Obsah předmětu je zaměřen na podstatu výzkumu trhu, jednotlivé druhy výzkumu trhu a konkrétní metody. Cílem je naučit posluchače na základě marketingové segmentace trhu a stanovení cílů výzkumu, zvolit vhodný druh výzkumu trhu a uplatnit metody.
Sylabus
1. Marketingová segmentace trhu
- modely segmentačních postupů
- spotřební a kupní chování
- faktorová analýza
2. Chování spotřebitele
- analýza chování člověka
- vlivy na chování
- čárový kód
3. Měření loajality
- dimenze vnímání značek
- metody pro měření
- segmentace trhu
Literatura
- BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, Vl., KOUDELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum), Oeconomica, VŠE, Praha, ISBN: 978-80-245-1275-4,
- BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6 (kap.: 3)
- VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“, Grada, Praha, ISBN 978-80-247-3528-3
- BÁRTA, Vl. BÁRTOVÁ, H.: Homo spotřebitel, Praha, Oeconomica, Praha, ISBN 978 – 80-245-1558-8