Manažerská etika

Manažerská etika

„Češi patří k nejinteligentnějším a nejvzdělanějším lidem, ale ne vždy jsou ve světě tak vnímáni. Nitru je třeba dodat ten správný obal, který bude odpovídat kvalitě obsahu a zde jsou ještě velké mezery,“ říká Eliška Hašková Coolidge, první dáma vysoké společenské etikety. Jsou společenské způsoby a znalost a používání opravdu tak důležité, že nám mohou pomoci nebo nás hendikepovat v zaměstnání? A co vlastně dnes platí ve světě firem a byznysu? Váháte, kdo komu vlastně podává ruku při představování? Pak je třeba vylepšit svoji business etiketu.

Garant a lektor studijního modulu

Ing. Lenka Lamešová

Anotace

Modul se zaměřuje především na důležitou roli základních pravidel společenského chování, jejich kořeny a smysl a poznání, jak je správně používat. Co vlastně dnes platí ve světě firem a byznysu? Kdo komu podává ruku při představování, jak se správně chovat na koktejlu či obědě s obchodním partnerem, jaký šatník zvolit pro jakou příležitost a jak se vyvarovat drobným prohřeškům?

Sylabus

1. Manažerská etiketa

  • etiketa a její pravidla
  • základní projevy společenského styku
  • etiketa a společenský protokol

2. Vybraná témata ze společenského chování

  • pilíře moderní etikety
  • oblečení na společenské příležitosti
  • co je nového v business etiketě
  • netiketa, telefonování a vizitky

3. Společenská konverzace

  • na co si dát pozor při společenské konverzaci
  • small talk
  • pravidla small talk

Literatura

  • ŠPAČEK, L. Nová velká kniha etikety. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-1954-5
  • FILIPOVÁ, E., Moderní etiketa boduje. Praha: Europrint a.s. ISBN 978-80-904436-1-7
  • ŠPAČEK, L. Malá kniha etikety pro manažery. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2252-1
  • FORMÁČKOVÁ, M. Vysoká škola bontonu. Praha: Československý spisovatel, s.r.o. ISBN 978-80-87391-93-8
  • MĚCHUROVÁ, A. Jak dobře mluvit a úspěšně jednat. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-32-7
  • ŠPAČEK, L. Malá kniha etikety pro úřad a firmu. Praha: Mladá fronta a.s. ISBN 978-80-204-2253-8
  • ŠPAČEK, L. Úspěšný obchodní zástupce. Praha: Nakladatelství Fragment, s.r.o. ISBN 978-80-253-2196-6
  • WERTH, L. Obchodní obědy a večeře. Praha: ASPI a.s. ISBN 978-80-7357-282-2
  • WOLFOVÁ, I. Etiketa v zaměstnání. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-2081-4