Prezentační dovednosti (online)
Cílem modulu je seznámit účastníky se základními vlivy ovlivňujícími kvalitu prezentačních dovedností a podpory přirozeného projevu jedince. Je poukázáno na kvalitu vstupů pro předání jasné a srozumitelné informace a zároveň je zde silná orientace na předání informací, tak aby došlo k efektivní komunikaci mezi odesílatelem a příjemcem sdělení. Posluchač zároveň dostane tipy a triky využitelné v oblasti prezentačních dovedností.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Úspěch prezentace a veškeré komunikace vždy určuje naše osobnost. Je tedy nasnadě pracovat na svém přirozeném projevu a zároveň si vybudovat důvěru s publikem. Za použití správných technik při provádění prezentace, užití vhodné verbální i neverbální komunikace by mělo dojít k odhalení potřeb publika a jeho zaujmutí.
Sylabus
1. Přirozený projev
- osobnost jako obohacení projevu
- co podpoří náš přirozený projev?
2. Vstupy pro úspěšnou prezentaci
- zvládnutí prezentace metodou PANIC
- tipy a triky udržení koncentrace
- informace z našeho sdělení a Ebinghausova křivka zapomínání
- komunikační smyčky
3. Raport
- neurolingvistické programování
- dominance a vnímání jednotlivých hemisfér
4. Verbální a neverbální prvky komunikace
- neverbální komunikace a její druhy
- verbální komunikace a její nástroje
- prostředky paralingvistiky
5. Správné provedení prezentace
- struktura prezentace
- tipy a triky v komunikaci
- past na prezentátora, communication gap
- jak zvýšit účinnost prezentace
6. Osobní image
- faktory podporující sebedůvěru během prezentace
- na co vše být připraven při prezentaci
Literatura
- BRADBURY, A.: Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit, Computer Press, Brno
- MEDLÍKOVÁ, O.: Přesvědčivá prezentace, Grada Publishing
- GALLO, C.: Mluv jako TED. 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí, BizBooks, Brno
- GALLO, C.: Tajemství skvělých prezentací Steeva Jobse, Grada Publishing
- JIŘINCOVÁ, B.: Efektivní komunikace pro manažery, Grada Publishing
- WHITMORE, J.: Koučování- rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti, Management Press