Nástroje marketingové komunikace (online)
Cílem modulu je seznámit posluchače s jednotlivými formami marketingových komunikací, jejich podstatou, zásadami a vhodností uplatněné v praxi.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Milan Postler, Ph.D.
Anotace
Posluchači se seznámí s podstatou marketingových a komerčních komunikací, jejich jednotlivými formami (reklama, přímý marketing, podpora prodeje, public relations, sponzoring, on-line komunikace). Důraz je kladen na změny, k nimž v poslední době na trhu marketingových komunikací dochází při uplatnění jejich integrace s ohledem na využití moderních informačních technologií. Cílem předmětu je naučit posluchače navrhnout koncept marketingových komunikací a komunikační strategie na příkladu z praxe.
Sylabus
1. Marketingové a komerční komunikace
- podstata marketingové a komerční komunikace
2. Formy komerčních komunikací
- reklama
- přímý marketing
- sales promotion
- public relations
- sponzoring
- on-line komunikace
Literatura
- FREY, P.: Marketingová komunikace: nové trendy 3.0., Management Press, Praha
- PŘIKRYLOVÁ, J., Jahodová, H.: Moderní marketingová komunikace, Grada, Praha
- VYSEKALOVÁ, J., Mikeš, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha
- BÁRTA, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha
- BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press
- JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press
- JESENSKÝ, D. Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha: Grada
- KRUPKA, J.: Česká reklama (od pana Vajíčka po falešné soby), BizBooks, Brno