Self marketing

Self marketing

Cílem modulu je seznámit účastníky s praktickými zásadami a metodami pozitivní komunikace, upozornit na možnosti a význam verbálních a neverbálních signálů v manažerské praxi, a v neposlední řadě podat konkrétní návrh efektivních postupů k prosazení vlastních myšlenek, návrhů a cílů, prostřednictvím adekvátních řečnických metod.

Garant studijního modulu

Mgr. Jana Adámková, Ph.D., MBA

Anotace

V dnešní době je efektivní komunikace základem pro budování vztahu s cílovou skupinou.

Základním předpokladem efektivní komunikace je zaměření se na  cílovou skupinu a její zaujetí. Vždy záleží na typu projevu, ke kterému je nutné vhodně zvolit přiměřenou verbální i neverbální komunikaci. Na základě vhodných komunikačních vzorců bude poukázáno na chyby, kterých je nutné se vyvarovat a zároveň budou probírány i nové trendy v řečnickém umění.

Sylabus

1. Komunikace a její charakteristika

  • charakteristika komunikace pro naše účely jednání s lidmi
  • faktory ovlivňující komunikaci
  • základní funkce komunikace a funkce dle Mikuláštíka
  • složky komunikace dle Shannon-Weaverova modelu

2. Verbální komunikace

  • jazyk
  • paralingvistické aspekty řeči

3. Neverbální komunikace

  • mimika
  • gestikulace
  • proxemika
  • haptika
  • posturologie
  • vizika

4. Řecnické projevy

  • propagující projevy
  • odborné projevy
  • pracovní projevy
  • příležitostné a ceremoniální projevy
  • scénář projevu
  • videoukázky projevů
  • přehled řečnických figur

5. Praktická doporučení

  • nejznámější řečníci
  • práce s dechem před a během mluveného projevu
  • zásady práce s předáváním informací v řečnickém projevu
  • tréma
  • řečnické chyby a zvládnutí obtížných situací
  • nové trendy v řečnickém umění

Literatura

  • LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry. Řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN:978-80-251-2633-2
  • LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Hodego. ISBN: 80-7219-018-0
  • ADÁMKOVÁ, J. a kol. Mluvený projev. Soubor multimediálních studijních opor. Olomouc: UPOL. ISBN: 978-80-244-3265-6
  • CARNEGIE, D. Vstaň a mluv. Jak se naučit obratně komunikovat a hovořit na veřejnosti. Přel. Svatoslav Gosman. Praha: Beta. ISBN 978-80-7306-494-5
  • GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum. Přel. Radek Blaheta. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4389-9
  • LEANNEOVÁ, S. Rétorika pro lídry: řekněte to jako Obama. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2633-2
  • PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4484-1
  • ŠPAČKOVÁ, A. Trénink techniky řeči. Naučte se mluvit barevně. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5578-6