Interní PR
Cílem modulu Interní PR je seznámení s disciplínou interní komunikace a s tím, jakou roli hraje (a má hrát) ve fungování podniku nebo organizace. Absolventi se seznámí s dostupnými nástroji interní komunikace, s její důležitostí a s tím, s jakými funkcemi a procesy v podniku musí být koordinována
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Dita Stejskalová
Anotace
Vztah mezi firmou nebo organizací a jejími zaměstnanci je alfou a omegou jejího úspěšného fungování. Interní PR – přesněji řečeno interní komunikace – má přímý vliv na index zaměstnanecké spokojenosti a na motivaci zaměstnanců. Přispívá totiž zásadně k utváření firemní kultury. Sama o sobě ji přitom nevytváří – je především jejím nositelem. Dobrá interní komunikace (a tedy i firemní kultura) ve společnosti má prokazatelný a finančně vyčíslitelný vliv na tak klíčové oblasti, jako je fluktuace, nemocnost, chybovost, ale například i množství inovací nebo přijímání změn.
Sylabus
1. znalost nástrojů pro interní komunikace
- osobní nástroje
- neosobní nástroje
2. vhodné použití nástrojů pro interní komunikaci
- situace
- hodnoty, mise
- charakter služeb
Literatura
- HOLÁ, J. Interní komunikace ve firmě, Praha: BIZBOOKS
- COELHO, P. Alchymista, Argo, Praha
- DE MELLO, A. Bdělost, Cesta, Praha
- PREECE, R. Moudrost nedokonalosti, DharmaGaia, Praha