Nástroje pro komunikaci s novináři a jak je používat

Nástroje pro komunikaci s novináři a jak je používat

Cílem modulu Nástroje pro komunikaci s novináři je seznámení se s dostupnými metodami, jak je možné novinářům předávat informace. Studenti se zároveň naučí rozpoznávat vhodnost a nevhodnost jednotlivých nástrojů při konkrétních PR kampaních.

Garant a lektor studijního modulu

Ing. Michal Uryč

Anotace

Vztah mezi firmou, společností či organizací a novináři se označuje pojmem Media Relations. Cílem tohoto vztahu je pozitivní, korektní a vhodně načasovaná publicita, která v konečném důsledku ovlivňuje postoje, emoce, reakce či způsoby myšlení publika. K tradičním nástrojům pro komunikaci s novináři patří např. tisková zpráva, tisková konference, neformální setkání s novináři, exkurze či press tripy. V poslední době však roste síla internetové prezentace a sociálních sítí, které se stávají trendem s vysokým potenciálem pro public relations v budoucnosti.

Sylabus

1. nástroje pro komunikaci s novináři

  • tiskové nástroje
  • online nástroje
  • materiály pro novináře
  • setkávání s novináři
  • mediální partnerství

2. použití nástrojů pro komunikaci

  • přizpůsobení cílové skupiny
  • databáze médií
  • znalost prostředí
  • mediální témata

Literatura

  • FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění, Praha: Grada
  • BAJČAN, R. Techniky Public Relations aneb Jak pracovat s médii, Praha: Management Press
  • HEJLOVÁ, D. Public relations. Grada, Praha
  • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně, Praha: Grada
  • CAYWOOD, C. L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejností, Brno: Computer Press
  • KOPECKÝ, L. Public relations. Grada, Praha
  • KUNCZIK, M. Základy masové komunikace, Karolinum, Praha
  • MCLUHAN, M.Jak rozumět médiím, Praha, Odeon
  • DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha
  • MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace, Portál, Praha
  • REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace, Portál, Praha
  • BERGER, L. P., Luckmann, T. Sociální konstrukce reality, CDK, Brno