Marketing a PR v Real Estate

Cílem modulu je vybavit posluchače znalostmi z oblasti marketingové komunikace a public relations. Předmět poskytuje přehled jednotlivých forem marketingové komunikace (reklama, přímý marketing, online komunikace, public relations, podpora prodeje). Modul se zaměřuje na jejich funkce a teoretické základy a zejména pak na jejich praktické využití.

Garant a lektor studijního modulu


doc. Ing. David Říha, Ph.D., MBA

Anotace


Modul  je zaměřený na oblast marketingu a PR v oblasti real estate. Nejprve je pozornost věnována marketingu z pohledu filozofie. Dále je učivo orientováno na vývoj marketingového myšlení a na různé pohledy, kterými je nahlíženo na samotný marketing. Posluchači jsou poučeni o druzích, strategiích, nástrojích marketingu a o krocích vedoucích k úspěšnému uplatnění firmy na trhu. Závěr modulu je věnován především problematice PR, jejím benefitům i vztahům s médii.

Sylabus


1. marketing, jeho definice a filozofie

  • marketing jako způsob myšlení
  • definice marketingu
  • marketing a obchod
  • marketing jako filosofie

2. vývoj marketingového myšlení

  • orientace na výrobu
  • orientace na výrobek
  • orientace na prodej
  • orientace na trh
  • orientace na společnost

3. pohledy na marketing

  • marketing jako firemní funkce
  • marketing jako problémová oblast
  • marketing jako věda

4. marketing, trh a potřeba zákazníka

  • marketing a trh
  • typy trhů
  • marketing a potřeba, hierarchie potřeb
  • hodnoty důležité pro zákazníka

5. druhy, strategie a nástroje marketingu

  • akviziční a vztahový marketing
  • push a pull strategie
  • marketingové nástroje
  • marketingový proces a smrtelné hříchy

6. droky k úspěchu firmy na trhu

  • vize, mise, klíčové hodnoty
  • externí a interní analýza
  • definice cílových skupin
  • stanovení cílů
  • navržení marketingové strategie
  • taktika, implementace a kontrola

7. vztahy s veřejností

  • podstata PR
  • silné stránky PR
  • jistota v PR
  • Media Relations
  • tipy

Literatura


  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Grada, Praha. ISBN: 80-247-0254-1
  • SVOBODA V. Public Relations – moderně a účinně. Grada, Praha
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha, ISBN: 978-80-247-3492-7
  • BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management  Press,  Praha, ISBN: 978-80-7261-167-6