Prodejní a komunikační dovednosti

Prodejní a komunikační dovednosti

Cílem tohoto modulu je seznámit se s problematikou prodejních a komunikačních dovedností a poznat ji. Propojit tématiku komunikace a prodejních dovedností s emoční inteligencí a proniknout do oblasti použití těchto teorií v obchodní praxi.

Garant a lektor studijního modulu

Mgr. František Paikrt

Anotace

Klíčové ukazatele úspěchu obchodních oddělení korporátních společností, ale i vnímání úspěšného hospodaření malých firem je úměrné prodejním a komunikačním dovednostem zaměstnanců s přímým kontaktem se zákazníky. V tomto modulu rozebíráme možnosti sebereflexe, vedoucí k identifikování kompetencí souvisejících právě s prodejními a komunikačními dovednostmi. Modul je postaven tak, aby účastníci dokázali využít sebereflexi k identifikaci konkrétních schopností. Zaměřujeme se na osobnost prodejce a jeho kompetence. V oblasti komunikačních dovedností je modul zaměřen na typy a způsoby komunikace a bariery v komunikaci.

Sylabus

1. Vymezení pojmu

  • základní vymezení pojmu

2. Organizace

  • organizace a její pilíře

3. Strategie

  • definice a SWOT analýza

4. Osobní příprava

  • podstata osobní přípravy, kompetence a druhy kompetencí

5. Komunikace jako základní faktor ovlivňující obchodní proces

  • komunikace a její základní složky

6. Bariery v komunikaci

  • podstata bariér v komunikaci

7. Filtr vnímání

  • teorie filtru vnímání

8. Teorie Emoční inteligence v obchodní praxi

  • definice, užití sebereflexe a empatie

9. Baseballový model vyjednávání

  • význam a užití modelu

Literatura

  • FULGHUM, R., Všechno, co opravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce. Argo, Praha: s. 231.
  • ROSENBERG, N. B., Nenásilná komunikace. Portál, Praha: s. 224.
  • DEVITO J. A., Základy mezilidské komunikace. Grada, Praha: s. 224.
  • ČAKRT, M., Typologie osobnosti pro manažery. Management Press, Praha:
  • ČAKRT, M., Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Management Press, Praha: s. 181.
  • EGGERT, M. A., Falozon, W., Řešení konfliktů. Portál, Praha:
  • GOLEMAN, D., Emoční inteligence. Metafora, Praha: s. 315.
  • MIKULÁŠTÍK, M., Komunikační dovednosti v praxi. Grada, Praha: s. 319.