Podnikání v oblasti event managementu (online)
Cílem modulu je představit teoretický, a především praktický základ pro porozumění hlavním principům event managementu. Posluchači modulu se dovědí, jak naplánovat a zorganizovat různé druhy akcí a setkání, získají orientaci v dodavatelském segmentu, dále se seznámí se základy vyjednávání v mezinárodních podmínkách s důrazem na kulturní odlišnosti klientů akcí. Modul reflektuje také trendy a výzvy posledních let s důrazem na pandemii koronaviru nebo rostoucí zájem o digitální či ekologicky odpovědné eventy.
Garant a lektor studijního modulu
PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA
Anotace
Event management je představen jako multidisciplinární obor vycházející dominantně z ekonomie, psychologie a marketingu. Absolvent předmětu je schopen naplánovat a zorganizovat různé druhy akcí a setkání, a to včetně vyúčtování, smluv a vyjednávání. Je schopen orientovat se v rámci dodavatelského segmentu, zná principy plánování pracovních i incentivních programů, chápe rozdíl mezi ziskovými a neziskovými akcemi. Je obeznámen se základy vyjednávání v mezinárodních podmínkách s důrazem na kulturní odlišnosti klientů akcí. Součástí předmětu je také představení podstaty konkurenceschopné destinace v rámci mezinárodního kongresového průmyslu. Předmět reflektuje také trendy a výzvy posledních let s důrazem na pandemii koronaviru nebo rostoucí zájem o digitální či ekologicky odpovědné eventy.
Sylabus
1. Event management jako multidisciplinární obor
- základní teorie, principy a postupy v event managementu
- přehled klíčových pojmů a souvisejících oborů
- specifika řízení a plánování eventů, typy event managerů
- psychologický přístup k osobnosti event managera
- time management, priority management a minimalizace rizika
2. Dodavatelský segment
- hotely, restaurace, catering, hostesky, průvodci a další profese a subjekty
- sestavení menu v mezinárodním prostředí
- typy programů akcí
- protokol a nástrahy realizace multikulturních eventů
3. Smlouva, rozpočet, nezbytné právní základy eventů
- základní body a prvky smluv uzavíraných mezi eventovým managerem a dodavateli či zadavatelem
- platební a storno podmínky
- zásah vyšší moci
- vyjednávání
4. Eventový marketing a eventová komunikace
- komunikační kruh, komunikace před akcí, během akce i po akci
- PR a marketing akcí v mezinárodním prostředí
- convention bureau, DMC, DMO, mezinárodní organizace eventového businessu
5. Trendy v event managementu posledních let
- nejúspěšnější mezinárodní eventové destinace: podmínky úspěchu.
- digitální akce, dopady pandemie koronaviru, vliv geopolitických faktorů
- udržitelné a ekologické akce
Literatura
Povinná literatura:
- Davidson, R., Business Events, Second Edition, Oxon, Routledge. 2019.
- Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010.
- Šindler, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003.
Doporučená literatura:
- Berridge, G. Events Design and Experience. New York: Routledge, 2011.
- Englich, G., Remmers, B. Planning Guide for Conference and
- Communication Environments. Bad Munder: Wilkhahn, 2008.
- Preston, C. A. Event Marketing. New Jersey: John Wiley and Sons, 2012.
- Richards, G. Palmer, R. Eventful Cities. Oxford: Elsevier, 2010.
- Tribe, J. The Economics of Recreation, Leisure and Tourism. Oxford: Elsevier, 2011.