Marketingový výzkum (online)
Cílem modulu je seznámit posluchače s metodami, postupy a zásadami marketingového výzkumu trhu jako nástroje marketingu. Jednotlivé metody jsou aplikovány na konkrétní typy výzkumů.
Garant a lektor studijního modulu
Anotace
Výchozím zaměřením kurzu je seznámit posluchače se zásadami výzkumu trhu a možnostmi jeho uplatnění jako nástroje marketingu. Obsah modulu je zaměřen na podstatu výzkumu trhu, jednotlivé druhy výzkumu trhu a konkrétní metody. Cílem je naučit posluchače na základě marketingové segmentace trhu a stanovení cílů výzkumu, zvolit vhodný druh výzkumu trhu a uplatnit metody. Obsah modulu zahrnuje témata: Výzkum trhu, jeho cíle a druhy, vztah k marketingu, tazatelé a respondenti ve výzkumu trhu, dotazování jako metoda výzkumu trhu, konjunkturní a segmentační výzkum, výzkum life style, výrobkový a cenový výzkum.
Sylabus
1. Marketingový výzkum
- pozorování
- dotazování
- experiment
2. Dotazování jako metoda výzkumu trhu
- dotazování obecně
- seznam informací
- způsob dotazování
- cílové skupiny pro výzkum
- konstrukce dotazníku
- pravidla pro výběr a formulaci otázek
- realizace výzkumu
Literatura
- BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, Vl., KOUDELKA, J.: Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum), Oeconomica, VŠE, Praha. ISBN 978-80-245-1275-4
- VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“, Grada, Praha. ISBN 978-80-247-3528-3
- TAHAL R. a kol.: Marketingový výzkum, Grada, Praha, ISBN: 8027102068
- BÁRTA, Vl., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail Marketing, Management Press, Praha. ISBN 978-80-7261-207-9
- BÁRTA, Vl., BÁRTOVÁ, H.: Homo spotřebitel, Oeconomica, VŠE, Praha. ISBN 978-80-245-1822-0
- KOUDELKA, J. a kol.: Marketingový význam a body image. Zlín: VeRBuM.