Nástroje marketingové komunikace
Tento modul si klade za cíl naučit posluchače rozpoznat hlavní principy fungování vybraných nástrojů marketingové komunikace s přihlédnutím k rozvíjejícím se tendencím integrovat je s cílem dosažení co nejvyšší efektivity a měřitelnosti. Seznámíme se s klasickými formami komunikačního mixu a budeme hledat způsoby, jak je smysluplně kombinovat v akvizičním i věrnostním marketingu.
Garant a lektor studijního modulu
Ing. Zdeněk Bednarčík, Ph.D., MBA
Anotace
Marketingovou komunikací rozumíme všechny komunikační aktivity, jejichž prostřednictvím se firma snaží ovlivnit vědomosti, postoje a chování zákazníka týkající se produktů nebo služeb, které firma na trhu nabízí. Pro organizace jsou důležití nejen zákazníci. Významná je komunikace s akcionáři, s finančním světem, se zaměstnanci a jejich rodinami, médii i vládními organizacemi. Společnost potřebuje informovat své financiéry, zaměstnance, tisk o důležitých firemních událostech, a navíc získat a udržet si pozitivní image a později také reputaci. Společný termín pro tyto aktivity je „korporátní komunikace“.
Sylabus
1. Komunikační model
- části komunikačního modelu a komunikační proces
2. Komunikační mix
- podstata komunikačního mixu, prostředky a forma mixu
3. Propagace
- reklama a její hlavní rysy
- základní funkce reklamy, obsah reklamy
- výhody a nevýhody masmédií
4. Osobní prodej
- podstata osobního prodeje a jeho výhody a nevýhody
5. Podpora prodeje
- podstata podpory prodeje a její cíle
- kampaňovitá a tematická podpora prodeje
6. Vztahy s veřejností
- definice PR
- PR odvětví
- silné a slabé stránky PR
7. Sponzorování
- podstata sponzorování a druhy sponzoringu
8. Přímá marketingová komunikace
- definice přímého marketingu
- direct marketing a jeho dělení
9. Integrovaná marketingová komunikace
- podstata integrované marketingové komunikace
- základní důvody pro realizaci IMC
10. Intuitivní marketing
- podstata intuitivního marketingu
11. Virální marketing
- pojem virální marketing a jeho způsob prezentace
12. Guerilla marketing
- definice guerilla marketingu a jeho principy
13. Event marketing
- podstata event marketingu
Literatura
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
- KARLÍČEK, M. a KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2
- KOTLER, P. et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 1041 s. ISBN 978-802-4715-452
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8
- VYSEKALOVÁ, J. et al. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5
- ZAMAZALOVÁ, M. et al. Praha: C.H. Beck, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4